Photobucket

miercuri, 20 martie 2019

Rugaţi-vă pentru soț în permanenţă, în taină, iar restul este lucrarea lui Dumnezeu! Rugăciunea pe care e bine s-o spună orice soție, e cea mai puternică armă în lupta cu toate ispitele căsniciei!

Răbdarea dumneavoastră creştină, smerenia şi iubirea îşi vor face, la timpul potrivit, lucrul lor, iar jumătatea dumneavoastră, soţul, va învia cu duhul. Pentru aceasta, începeţi să lucraţi asupra dumneavoastră: dacă el îşi iese din fire, nu vă ieşiţi şi dumneavoastră. Înţelegeţi că lui îi este mai greu decât dumneavoastră, căci el nu Îl cunoaşte pe Dumnezeu, iar vrăjmaşul îl conduce acolo unde el nu vrea.

Începeţi să vă rugaţi pentru el în permanenţă, cu compătimire, aduceţi-vă aminte că şi lui i-a fost greu în copilărie, ca şi dumneavoastră. Iar restul este lucrarea lui Dumnezeu.
Citiţi capitolul 7 din Epistola I către Corinteni şi ţineţi minte că dumneavoastră suferiţi împreună cu soţul, pentru că voi doi sunteţi un singur trup.
E bine să vă rugaţi în taină pentru el. Trebuie să faceţi aceasta neapărat, pentru a nu-l provoca pe el să hulească împotriva lui Dumnezeu. Va veni poate vremea ca ceea ce faceţi acum în taină să faceţi atunci pe faţă. Binecuvântarea lui Dumnezeu să fie asupra dumneavoastră!
Arhimandritul Ioan Krestiankin
***Rugăciunea soţiei pentru soţul ei***
O, Doamne preabunule, Tu mi-ai dat un soţ al zilelor mele pe pământ, partaş sorţii mele şi sprijinul meu în vremea călătoriei acestei vieţi. Fă să cunosc că el se îngrijeşte de mine şi ajută-mă să nu întristez niciodată zilele lui, nici să fiu nemulţumitoare faţă de cel care mă sprijină şi mă îngrijeşte. Fă-mă supusă şi îndătoritoare, ca nu cumva printr-o purtare necuviincioasă să-i adaug la osteneli şi să-i amărăsc pâinea ce-o caştigă pentru mine şi copiii noştri.
Izvorule al înţelepciunii, luminează-mă să cunosc toate virtuţile familiei şi printr-o înţeleaptă chivernisire să păstrez ceea ce el adună cu osteneli şi prin sudoarea feţei sale. Ajută-mi ca prin supunere, prin dulceata purtării mele, prin răbdarea şi dragostea mea, să încununez zilele lui cu flori şi cu bucurii, să împart cu el fără cărtire toate loviturile vieţii şi să-i fiu însoţitoare nedespărţită, precum în fericire aşa şi în necaz.
Păzeşte-mă de împodobirile necumpătate şi de necuviinţele în care cad femeile care nu cunosc preţul unui şot bun, punându-şi toată fericirea lor în podoabe şi petreceri zgomotoase şi deşarte ce atrag după sine neînţelegeri, dezamăgire şi dureri. Ajută-mi să deprind toate virtuţile care fac podoaba femeii, pentru că dacă vârsta sau bolile îmi vor ridica floarea frumuseţii şi a tinereţii să-mi rămână o inimă vrednică de dragostea soţului meu şi a fiilor noştri, ca să le dau pildă bună, întărindu-i în puterea virtuţii. Ascultă, Preabunule, glasul meu cel umilit, şi trimite binecuvantarea Ta asupra zilelor noastre. Amin.

Niciun comentariu: